stiri, noutati & sfaturi medicale
In: neurologie
26 Jul 2010
Consumul unor cantități mici de alcool este asociat cu un risc crescut de stroke, conform unui nou studiu controversat. Rezultatele trialului Stroke Onset Study arată o dublare a riscului de accident cerebrovascular (AVC) la 1 oră după consumarea unei cantități mici de alcool – chiar și o bere, un pahar de vin sau lichior.
Experții neurologi în stroke avertizează împotriva acordării unei atenții prea mari studiilor de asociere epidemiologică. Cercetările anterioare au arătat că ingestia unor cantități mari de alcool crește riscul de AVC ischemic și că un consum moderat este chiar factor protector pentru stroke. Există dovezi consistente cu privire la consumul excesiv de alcool și creșterea riscului de stroke pe termen scurt și lung, însă datele sunt contradictorii referitor la consumul moderat de alcool.
Rezultatele preliminare au fost publicate în ediția online din 15 iulie a publicației Stroke.