stiri, noutati & sfaturi medicale
In: stiri medicale
28 Feb 2010
Mult timp considerate a fi alimente “aterogene”, ouăle nu mai reprezintă o amenințare pentru nivelul colesterolului și pentru sănătatea cardiovasculară, așa cum o demonstrează cercetătorii britanici de la Universitatea din Surrey într-un studiu publicat în Nutrition Bulletin.
Grăsimile din ouă au un efect clinic nesemnificativ asupra colesterolemiei, în comparație cu efectul grăsimilor saturate din margarină sau untură. Autorii studiului, cercetătorii Juliet Gray și Bruce Griffin consideră că efectul dislipidemiant al ouălelor este doar un mit.
Actualmente se recomandă ca persoanele sănătoase să consume 5-7 ouă/săptămână (aport maxim 1 ou/zi în condițiile în care nu se mai consumă ouă din alte alimente – ex. maioneză, prăjituri), iar persoanele vârstnice și cele cu tulburări ale profilului lipidic sau boli cardiovasculare 2-3 ouă/săptămână.