stiri, noutati & sfaturi medicale
Un studiu realizat de cercetători britanici și danezi arată că pacienții cu cancer în fază terminală își pot prelungi supraviețuirea cu până la 2 ani sau chiar mai mult dacă iau un cocktail de 5 vitamine. 3 din 4 pacienții incluși în studiu au trăit în medie, cu 5 luni mai mult decât intervalul prognozat de supraviețuire, iar unii dintre aceștia erau încă în viață la 3 ani de la începerea tratamentului.
Dr. Bob Lister, coautor al studiului, susține că rezultatele în ceea ce privește prelungirea supraviețuirii sunt similare cu cele obținute cu ajutorul noilor medicamente anticanceroase, avantajul major al vitaminelor constând în faptul că nu există efecte adverse.
Studiul a fost efectuat pe pacienţi suferind de cancer mamar, pulmonar, cerebral, de colon şi de alte tipuri de cancer, în Danemarca, în perioada 1990 – 1999, care au continuat să urmeze tratamentul convențional anticanceros. Pe durata perioadei de urmărire de 9 ani, pacienţii au fost trataţi cu coenzima Q10 – un compus asemănător vitaminelor, vital pentru metabolismul energetic – şi cu alţi 6 antioxidanţi - vitaminele A, C şi E, seleniu, acid folic şi betacaroten (care nu a fost administrat pacienţilor cu cancer pulmonar din motive de siguranță).
Medicii au prezis iniţial că aceşti pacienţi vor supravieţui, în medie, 12 luni, dar 76% dintre ei au supravieţuit cu, în medie, cinci luni mai mult.
Dozele de suplimente alimentare, fabricate de Pharma Nord, erau semnificativ mari, dar se încadrau în limita recomandărilor oficiale. În plus, pacienţii au primit mici cantităţi de alte nutriente, precum ulei de peşte şi vitamine din grupul B.
Concepția de până acum era că administrarea de vitamine la pacienții oncologici trebuie limitată deoarece acestea pot acționa ca factori de creștere și promova dezvoltarea tumorilor.
Studiul a fost publicat în Journal of International Medical Research.