stiri, noutati & sfaturi medicale
In: stiri medicale
9 Feb 2010
Medicina bazată pe dovezi aduce uneori în fața lumii medicale concluzii surprinzătoare: un nou studiu american arată că banala bere ar putea fi un remediu excepțional împotriva osteoporozei.
Analiza a peste 100 mărci comerciale de bere a relevat că beneficiul berii pentru sănătatea oaselor se datorează conținutului crescut de siliciu (provenit din orz), care se găsește în băutură sub formă de acid ortosilicic. Siliciul din dietă are rol în dezvoltarea sistemului osteo-tendinos și muscular, conform National Institutes of Health din SUA. Astfel, consumul de bere poate reprezenta un element important împotriva pierderii de masă osoasă care apare în osteoporoză. Cantitatea de siliciu prezentă în bere nu este afectată de procesele tehnologice de producție sau de fermentație. Brandurile de bere produse din orz și hamei au concentrații mai mari de siliciu comparativ cu berea obținută din porumb. Concluzia specialiștilor este că berea neagră poate fi un aliat important împotriva osteoporozei.
Studiul a fost condus de Charles Bamforth, profesor în Departamentul de Științe și Tehnologie Alimentară din cadrul Universității din California și a fost publicat în ediția din februarie a Journal of the Science of Food and Agriculture.